Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Wibroe, Duckert & Partners er SAS’s nye bureau og i mandags var der premiere på en ny kampagne med en usædvanlig talsperson: Uffe Ellemann-Jensen. Der kommer med en usædvanlig udtalelse til Børsen.

Tidligere udenrigsminister og Venstre-formand, Uffe Ellemann-Jensen beskriver over for Børsen, hvordan han reagerede, da Jan Duckert fra People Group spurgte, om han ville optræde for SAS i selskabets nye reklamefilm:

“Ikke hvis jeg skal stå og remse alle deres gode sider op. Jeg vil hellere sige noget i retning af: De er alt for tit forsinkede, så strejker de, så aflyser de – men jeg kan alligevel ikke undvære dem!”

Uffe Ellemann-Jensen er en usædvanlig talsperson at vælge, og den udtalelse gør ham ikke mindre usædvanlig. Men den gør ham vel heller ikke mindre troværdig, og lige nøjagtig det ord er vigtigt for valget af ham, forklarer Peter Boye fra Wibroe, Duckert & Partners, der sammen med Henrik Tvilling er kreativt ansvarlig på den nye SAS-kampagne, der startede i mandags.

“Vi har ikke opfundet det at lade nogen optræde som talspersoner for SAS, men det er enormt vigtigt, at komme troværdigt fra start. Det er rigtigt, at Uffe Ellemann-Jensen var en, der kunne dele vandene, men det er indiskutabelt, at han er en person, som på nationens vegne har rejst utroligt meget, og at han står inde for det, han siger. Det giver ham stor troværdighed. Desuden har han haft en meget spændende karriere, og han er en, som de fleste nok gerne ville være en flue på væggen hos”, siger Peter Boye.

Uffe Ellemann-Jensen konstaterer da også, at han er godt tilfreds med den måde, han bliver skildret på i filmen.

“….hvis ikke der havde været denne overensstemmelse mellem min egen holdning til SAS og budskabet i filmen, var jeg ikke gået med”, siger han og tilføjer i øvrigt, at han aldrig ville optræde blot for pengenes skyld.

SAS’s marketingdirektør, Christian Linnelyst, siger til Børsen, at der er flere kendisser på vej. Han vil dog ikke oplyse navne. Han siger videre, at SAS har sparet op til denne kampagne, så man kan komme godt fra start med en ny image-kommunikation.

“Det er rigtigt, at den første film kan ses som oplæg til kommende film. Men helt grundlæggende har vi aftalt med SAS ikke at lægge os fast på noget. Kommunikationen skal kunne udvikle sig med forholdene”, siger Peter Boye.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club