SAS satser på nordisk reklamefilm

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Det nordiske flyselskab har vekslet mellem fællesnordiske og lokale kampagner. Nu følger en fælles indsats for to nye koncepter.

https://www.youtube.com/watch?v=45ijx_gxTwY

SAS præsenterede for nylig de to nye koncepter, SAS Go (for de kunder, der vil have meget) og SAS Plus (for de kunder, som vil have mere).

Nu kommer de film, der skal markedsføre koncepterne, hvilket sker med budskabet ”Makes Your Travel Easier”.

På Resume.se præsenterer Johan Åhlen, director marketing managenemt, den første af fire reklamefilm på tv i Sverige, efterfulgt af Norge, Danmark og Finland.

”Under projektets udvikling har vi valgt at arbejde i et netværk med udvalgte kreatører med hver sine enestående spidskompetencer. At være uhøjtidelig og have kort vej til beslutninger i projektet har været en vigtig del af arbejdet,” siger Johan Åhlen.

Han tilføjer:

“Vi har arbejdet både med hjælp fra vores reklamebureauer, primært DDB i det strategiske arbejde, og desuden arbejdet direkte sammen med Mary Lee Sjönell/The (newx level) Storytelling Academy, Differ, Atmosfär Produktion og Flodell Film.”