“Vi siger farvel til Så Godt Som Hjemme med en sidste film, der har en twist over handlingen, og som har en hovedperson, som de færreste ville forvente at se i serien. Der er intet i vejen med likingen i serien, så når vi siger så offensivt farvel, kapitaliserer vi samtidig på vores hiditidige investeringer,” siger Robin Kristensen, marketingchef i SAS.
Den prisbelønnede serie fra Wibroe, Duckert & Partners bliver ifølge Robin Kristensen droppet, fordi effekten er aftagende, og fordi meget har ændret sig, siden serien blev lanceret. Bureauet pilles der ikke ved – det er fortsat Partners.
“Det fungerer bedst, hvis vi tager hul på et nyt reklamekoncept. Det vil blive lanceret i andet halvår, og hvordan det ser ud, er for tidligt at sige noget om. Men omdrejningspunktet bliver tid. Det har SAS også fokus på i Sverige og Norge – i Sverige tales der om “Tag vare på din tid” og i Norge “Vær der når det sker”. Vi ønsker, at vores kunder skal bruge mindst mulig tid på at rejse – og vi vil gøre tids-effektiviteten til en emotionel værdi,” siger Robin Kristensen.
Tids-elementet, der dækker over f.eks. punktlighed, mobil-checkin og fasttracks, skal samtidig tilføres en bredere appel i Danmark, hvor “business first” har skabt en god grobund blandt forretningsrejsende, men som samtidig har skabt et billede i den brede befolkning af et dyrt selskab.
“Omdrejningspunktet er ganske vist tid, men vi skal også have rykket på prisperceptionen – vi bliver i dag opfattet som dyrere, end vi rent faktisk er. Det er, hvad vi prøver at knække i kommende kampagner,” siger Robin Kristensen.
SAS tager hul på sidste tur med “Så godt som hjemme” den 6. juni.