På to år skal SAS forøge deres kundeklub med 2 millioner medlemmer til i alt 5 millioner. Det fortæller Eivind Roald, der er vice president for salg og marketing i et interview med Børsen.
Vejen til at skaffe de rigtig mange flere medlemmer, skal gå gennem intensiveret brug af data når det gælder markedsføring.
”Vi udnytter ikke al den information, vi har om kunderne, godt nok. Da jeg startede her i fjor, gav vi f.eks. de samme tilbud til alle, ligegyldigt om de var unge eller gamle eller rejste to eller 20 gange om året. I dag har vi mellem 600 og 1000 individualiserede tilbud om ugen, men mit mål er, at det skal gælde al den kommunikation, vi sender ud. Det burde også være ret enkelt, i og med at vi har tusindvis af produkter på hylderne lige fra alle vores rejser over tilbuddene i vores bonusshop til produkterne hos vores partnere”.
Desuden vil SAS indgå flere samarbejder som det de fornyligt har indgået med Nykredit i Danmark og Trygghansa og Codan i Norge og Sverige, hvor deres kunder kan optjene bonuspoint hos SAS.
”Vi vil være det, jeg kalder et ’membership airline’. VI vil lave et bonusprogram, der er så hot, at man vil rejse med SAS, selvom det muligvis er dyrere”, siger han til avisen. (Børsen Mediemarked, p. 6-7).