Almindelig markedsføring i den finansielle sektor er blevet en hyldevare, mener Rune Bech, Saxo Banks medie- og kommunikationsdirektør.
Derfor laver Saxo Bank en ny tv-kanal, som er første trin i en ny mediestrategi med henblik på at skabe et helt medieunivers.
”Hvis du vil foran, så bliver du nødt til at tilbyde noget mere, og vi tror på, at vi kan gøre vores samlede pakke stærkere ved at tilbyde viden og indhold”, siger Rune Bech til Børsen. Han er tidligere digital direktør hos TV2 og kom til Saxo Bank for et års tid siden.
Til den nye tv-kanal har banken hyret den garvede britiske tv-vært, Owen Thomas, der tidligere har arbejdet for BBC og CNN, og senest har været tv-vært hos Bloomberg.
Saxo Bank pointerer, at den nye kanal ikke skal være en propagandakanal, og at Owen Thomas har fuld redaktionel frihed. Til Børsen siger han selv:
”Det er vigtigt for os, at det her er helt frit for markedsføringsbudskaber. Ellers ville jeg ikke være kommet” (Børsen Mediemarked, p. 4-6).