Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Jesper Jürgensen, der har slået sine folder i mediebranchen og bl.a. skrevet om markedsføring, skal være ny kommunikationschef hos Dansk Golf Union.

Dansk Golf Union henter deres nye kommunikationschef hos SBS Discovery Media.

Det er 45-årige Jesper Jürgensen, som hos SBS var kommunikation- og public affairs-ansvarlig, og samme områder bliver han ansvarlig for hos Dansk Golf Union.

Direktør i Dansk Golf Union, Morten Backhausen, er glad for at få en kandidat som har mange års erfaring inden for både politisk interessevaretagelse og kommerciel kommunikation:

“Vi er i fuld gang med en rejse, hvor kommunikation kommer til at være et bærende element for golfsportens succes. Arbejdet som kommunikationschef og ansvarlig for Public Affairs har til opgave at give golfsporten en større synlighed og stemme i befolkningen, men også blandt kommercielle samarbejdspartnere og politikere både på Christiansborg og i lokalområdet,” siger Morten Backhausen.

Jesper Jürgensen, der som chef for en mindre kommunikationsafdeling, bliver en del af den daglige ledelse, skal desuden være rådgiver for klubberne.

Og så er han selv en engageret golfspiller.

”Jeg er personligt motiveret af at gøre en forskel hos DGU og være med til at genfortælle historien om golfsporten og synliggøre de mange fordele, som sporten skaber på tværs af alder, køn og geografi,” siger Jesper Jürgensen.

Jesper Jürgensen har været hos SBS Media i ni år. Tidligere har han været journalist på henholdsvis fagbladet Markedsføring og Dagbladet Information samt konsulent ved Danske Dagblades Forening.


Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club