Af Peter Engholm 25@mail.dk

Paradokset mellem familier, der ikke længere har nogen juleønsker, og familier, der ikke engang har råd til mad i julen, provokerede til at skabe en film, en slags premiere, for Frelsens Hær.

Næsten 11.000 danske børnefamilier står lige nu på Frelsens Hærs venteliste til julehjælp, fordi de hverken har råd til mad eller gaver.

Dén kendsgerning – parret med et indslag om danskere, der har så meget, at de ikke længere kan komme på juleønsker – blev for meget for Scanad i Århus.

“Vi ville gerne stille vores evner og tid til rådighed for Frelsens hær, som bureauet kender fra en række projekter, og som jeg kender fra mit tidligere arbejde. Derfor præsenterede vi vores idé for dem – og fik den godkendt. Og herfra videre til Moland Film, der også bakkede ideen op. og sammen har vi begået en lille film, der via YouTube og Facebook gerne skulle få danskerne til at give en ekstra skærv her op til jul,” siger Thomas Fisker, tekstforfatter hos Scanad i Århus.

Bureauet har valgt at finansiere en del af den tid, der gik med at skabe filmen, mens medarbejdere har spyttet i kassen – og næverne – og brugt deres fritid på projektet. Filmen, der kan ses her, repræsenterer en uges hårdt arbejde – og koldt arbejde, fordi der blev optaget udendørs torsdag aften.

“Filmen er også ny grund for Frelsens Hær, for det er første gang, at de laver en film – og går ud på sociale medier. Vi har valgt at sprede filmen via vores venner på de sociale netværk,” siger Thomas Fisker.

Scanad i Århus har fulgt op på filmen ved at donere hele julegave-budgettet, dvs. både gaver til kunder og til medarbejdere, til Frelsens Hær.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club