Når 2023 bliver til 2024, konsoliderer Scandlines mediabureauopgaverne hos et bureau i stedet for tre. Det bliver PHD, der får til opgave at styrke markedsføringen af Scandlines i de digitale kanaler og ruste virksomheden til den fremtidige konkurrence om kunderne.
Større kendskab til kunderne, bedre brug af kundedata og øget digitalisering af kunderejsen er
afgørende for, at Scandlines kan stå stærkt i fremtiden. Ikke mindst når der en dag ligger en tunnel
under hybrid- og elfærgernes sejlrute, skriver Scandlines i en pressemeddelelse.
”En af vores vigtigste opgaver lige nu er at skabe et endnu bedre digitalt grundlag for vores
markedsføringsaktiviteter. For hvis vi skal flytte vores forretning, skal vi tættere på vores kunder – helt
fra før de bliver kunder, mens de rejser med os, og når de er hjemme igen. Det kræver et 360 graders
perspektiv på tværs af de digitale kanaler. Og det er en opgave, vi mener, at PHD er de helt rigtige
til at hjælpe os med,” siger Terese Johannesen, SVP Group marketing and Sales.
En af opgaverne for PHD er endvidere at sikre den rette orkestrering af markedsføringen inkl. synergi mellem de digitale indsatser.
”Vi skal have et mere helhedsorienteret blik på det digitale, og vi skal på forhånd kunne estimere,
hvad vi får ud af en given aktivitet. Vi skal med andre ord blive meget skarpere på ROAS og ROI for
alle vores marketing-aktiviteter,” siger Nanna Vejgaard, head of eCommerce, digital
marketing & CRM hos Scandlines.
Hos PHD glæder head of digital, Ole Thonesen sig naturligvis til samarbejdet.
”Det er en både udfordrende og sjov opgave, vi har fået – og en opgave med stort potentiale for
succes. Samtidig kan vi bruge vores omfattende viden om forbrugerne i Danmark, Sverige og ikke
mindst Tyskland: Et vigtigt marked for Scandlines, hvor vi skal bruge helt andre tiltag end i fx Danmark.”