Da Scandlines i sommer præsenterede Halbye Kaag JWT som nyt bureau, var det med budskabet om, at rederiet igen skulle til at være synlig.
Forud havde ligget et mangeårigt – men på det seneste ikke et særligt aktivt – samarbejde med Wibroe, Duckert & Partners, der først og fremmest havde ført til den meget succesfulde Kaj og Bøje kampagne.
Halbye Kaag blev valgt efter en kort bureaurunde og opgaven lød på en revitalisering af brandet på tværs af markeder, segmenter, kanaler og produkter.
Men samarbejdet blev kort. Scandlines er nu vendt tilbage til Partners – denne gang uden bureaurunde.
Marketingdirektør Christian Bech Høngaard siger, at opsigelsen af Halbye Kaag er sket uden dramatik.
“Det er vigtigt for mig at understrege, at bureauet har leveret det, som de er blevet bedt om, og at samarbejdet har været velfungerende. Så når det bliver så kort tid, så er det i lige så høj grad vores eget ansvar,” siger Christian Høngaard og fortsætter:
“Men nogen gange er det sådan, at man tror, græsset er grønnere på den anden side af gærdet. Men det er først, når man hopper over, at man kan se, at det ikke nødvendigvis er tilfældet. Vi må konstatere, at Partners har en unik og skarp forståelse for at kommunikere vores virksomhed.”
Om kommunikationsstrategien bliver med Kaj og Bøje i førersædet eller der skal udvikles en ny kreativ platform, skal Partners arbejde på de næste par måneder.
Den nye kampagne ventes i luften i foråret 2011.
Det er ikke lykkedes at få fat i Halbye Kaags adm. dir., Thomas Thorstholm, for en kommentar.