Uhrenholt er blevet valgt til at være olympisk partner til vinter-ol i februar måned i Rusland, som er virksomhedens største enkeltmarked med en omsætning på over 1 mia. kr. om året.
Aftalen kom i stand, fordi der opstod problemer med den leverandør, som russerne oprindeligt havde indgået aftale med og måske derfor lykkedes det for Uhrenholt at presse russerne til også at få lov til at inkludere, at man måtte bruge de olympiske ringe i Uhrenholts fremadrettede positionering og markedsføring.
Carsten Buhl fra Sponsorpeople vurderer, at aftalen er i den høje ende af et tocifret millionbeløb og at mulighederne er enorme:
”OL er en døråbner og du kan simpelthen komme i tale med nogen, du aldrig ellers var kommet i nærheden af. Det er især attraktivt i Østeuropa og Asien, hvor du viser muskler ved at bruge OL som en reference”, siger Carsten Buhl, der er tidligere mangeårig sponsorchef for Carlsberg.
Også Christian Vollerslev fra Promovator siger til avisen, at det er en kæmpeværdi at måtte bruge OL i egen markedsføring og samtidig at kunne give kunder og samarbejdspartnere nogle oplevelser (Børsen, p. 8).