Julen er klassisk højsæson for filmpremierer. Et nyt univers fra Seat får såmænd også premiere efter jul – et univers, hvor rammen er Søssers køreskole.
”Som bilimportør savner vi ikke konkurrenter. Vi skal arbejde for at få plads i opmærksomhedsstøjen, og det mener vi gøres bedst med dansk reklame,” siger Alan Sejer Jürgens, der er marketingchef for Seat i Danmark.
Han tilføjer:
”Bilimportører har typisk pæne film på lager – film med biler på bjergveje, biler ved kornmarker, biler i storbyer. At gå dansk til værks er vores måde at få taletid på, og vi gør det med et glimt i øjet.”
De nye film med Søssers køreskole har komikeren skuespilleren Mia Sylvester i hovedrollen. Seats bureau er Jangaard Mark, og filmene er instrueret af Peter Harton, der i år har vundet True Award med Millionforhøret for Danske Spil og &Co samt LIA med skurvognsfilmen for Stryhns og Anew.
Marie Mark fra Jangaard Mark forklarer om det nye Seat-univers:
”Det er historien om køreglæde – om ikke at kunne lade være med at trække på smilebåndet. Mia Sylvester er på én gang flabet og likeable, og hun drømmer sig i filmene væk fra hverdagens problemer med en ny Seat. Det er samtidig fortællinger, vi kan bygge videre på i forskellige sammenhænge.”
Seats udstyr og pris vil – naturligvis – også blive prist i filmene. Med Alan Sejer Jürgens’ ord:
”Der vil også være plads til taktiske budskaber, idet vi skal sælge produkter. Og vi har fortsat også Kør Smukt som vores payoff. Også typisk dansk – en sammensat vending, der både rummer noget om designet og om at køre pænt, uden at det bliver belærende.”
Søsser køreskole vil blive vist bredt på de kommercielle tv-stationer og i mere uddybende form på de sociale medier.