Af Peter Engholm 25@mail.dk

Frem for den pæne internationale stil med bil-på-bjergvej satser Seat på dansk producerede film, der søger smilet. Se forpremieren på filmene her.

Julen er klassisk højsæson for filmpremierer. Et nyt univers fra Seat får såmænd også premiere efter jul – et univers, hvor rammen er Søssers køreskole.

”Som bilimportør savner vi ikke konkurrenter. Vi skal arbejde for at få plads i  opmærksomhedsstøjen, og det mener vi gøres bedst med dansk reklame,” siger Alan Sejer Jürgens, der er marketingchef for Seat i Danmark.

Han tilføjer:

”Bilimportører har typisk pæne film på lager – film med biler på bjergveje, biler ved kornmarker, biler i storbyer. At gå dansk til værks er vores måde at få taletid på, og vi gør det med et glimt i øjet.”

De nye film med Søssers køreskole har komikeren skuespilleren Mia Sylvester i hovedrollen. Seats bureau er Jangaard Mark, og filmene er instrueret af Peter Harton, der i år har vundet True Award med Millionforhøret for Danske Spil og &Co samt LIA med skurvognsfilmen for Stryhns og Anew.

Marie Mark fra Jangaard Mark forklarer om det nye Seat-univers:

”Det er historien om køreglæde – om ikke at kunne lade være med at trække på smilebåndet. Mia Sylvester er på én gang flabet og likeable, og hun drømmer sig i filmene væk fra hverdagens problemer med en ny Seat. Det er samtidig fortællinger, vi kan bygge videre på i forskellige sammenhænge.”

Seats udstyr og pris vil – naturligvis – også blive prist i filmene. Med Alan Sejer Jürgens’ ord:

”Der vil også være plads til taktiske budskaber, idet vi skal sælge produkter. Og vi har fortsat også Kør Smukt som vores payoff. Også typisk dansk – en sammensat vending, der både rummer noget om designet og om at køre pænt, uden at det bliver belærende.”

Søsser køreskole vil blive vist bredt på de kommercielle tv-stationer og i mere uddybende form på de sociale medier.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club