Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Simon Engstrøm har haft god gang i sit lille bureau, der tidligere har vundet både HBO og Arbejdernes Landsbank. Nu kommer der også en avis på kundelisten.

MetroXpress er på vej med en del forandringer efter at være blevet overtaget af det scweiziske medieselskab 20 Minuten.

På bureaufronten har man hidtil shoppet mere rundt, men nu har man valgt at indgå et mere fast samarbejde.

Selskabet har valgt at lægge sine above-the-line og online budgetter hos Simon Engstrøms Seligemig og indgå et tæt samarbejde omkring lanceringen af den nye Metroxpress. En avis, der har fået et mere skarpskåret format og en opdateret redaktionel linje både on- og offline.

Seligemig har i den forbindelse stået for udviklingen af en ny kampagne til radio, print, web og outdoor.

”Det er en spændende opgave, at være med til at gi’ danskerne nyheder, der ikke er farvede af politiske holdninger og personlige synspunkter og som tilmed er gratis. Det er jo afgørende for hele det fundament vores samfund bygger på,” siger Simon Engstrøm.

De to kender lidt til hinanden idet bureauet i 2012 hjalp MetroXpress med enkeltstående opgaver.

”Vi har valgt Seligemig som samarbejdspartner i forbindelse med relanceringen, ændringerne i vores organisation og udviklingen af vores produkt, fordi vi tidligere ved selvsyn har oplevet, at bureauets strategisk funderede kreativitet og iderigdom passer rigtig godt til vores mentalitet og vores visioner,” siger Thomas Raun/CEO, MetroXpress.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club