Af Peter Engholm 25@mail.dk

Opdateret: Mediabureauet er blevet erstattet, og samtidig har reklamebureauet, der bistod partiet ved Europaparlaments-valget, opnået genvalg til det kommende Folketingsvalg.

Op til det kommende Folketingsvalg har SF skiftet sit bureauhold i forhold til valget 2011. 

Nyt mediabureau er PHD, der afløser Mediacom, mens Kommunikationsbureauet København bliver partiets reklamebureau som afløser for Wasabi, der sidste sommer blev en del af Mindshare.

“Vi havde en aftale med Kommunikationsbureauet København om at bistå os ved Europaparlaments-valget. Et valg, der gik over al forventning – og en kampagne, der var god. Derfor var det naturligt for os at fortsætte med bureauet til endnu et valg,” siger SF’s kampagneleder, Thomas Brahm, til Bureaubiz.

Om valget af PHD siger han:

”PHD er kommet med en god energi, og det er tydeligt, at de brænder for at arbejde med politisk kommunikation. Udover stor viden om de klassiske discipliner er PHD helt med på de nyeste tendenser, og det bliver vigtigt for os med en valgkamp for døren, hvor det ikke er nok at gøre som vi plejer, hvis vi skal have succes,” siger Thomas Brahm i en pressemeddelelse.

Adm. direktør hos PHD, Claus Andersen, finder politisk kommunikation spændende – og begrunder det således:

”Det skyldes blandt andet det meget korte tidsrum, man har til rådighed til at eksekvere en stor og helt afgørende kampagne. Samtidig skal man kunne arbejde både ind-sigstbaseret og dynamisk i en valgkamp, hvor dagsordenen skifter fra time til time.”

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club