Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Den sidste kampagne i CP+B Copenhagen-regi er netop lanceret. Det er en kampagne for Letz Sushi, der lancerer et nyt pantsystem. Se filmen her.

Før jul blev det meldt ud, at CP+B Copenhagen ville blive slået sammen med Hjaltelin Stahl. Det skete her pr. 1. marts.

Nu er bureauet så ude med den sidste kampagne, der blev skabt i CP+B-regi og som er færdiggjort hos Hjaltelin Stahl.

CP+B Copenhagen blev etableret af Mathias Birkvad og Kristoffer Gandsager i 2013 og for et år siden blev Susanne Lund hentet ind som bureaudirektør.

“Vi har flere gange rakt ud til de tre enkeltvis. Nu var hele holdet interesseret i at komme over til os”, sagde Steffen Hjaltelin til Markedsføring.

Den sidste kampagne fra CP+B er for restaurantkæden Letz Sushi, som således også er rykket med over til Hjaltelin Stahl.

Formålet med kampagnen er at fortælle, at Letz Sushi nu har fået 100% komposterbart takeaway-emballage. Kampagnen skal styrke Letz Sushis position som bæredygtig, lyder det fra Titte Kuhlman, der er head of marketing & brand hos Letz Sushi. Og så er det også et forsøg på at starte en debat omkring plastik i naturen.

”Det danske genbrugssystem er et af de bedste i verden. Faktisk bliver over 90% af alle plastikflasker pantet. Men når det kommer til alt andet plastik, så er historien desværre den modsatte”, siger Titte Kuhlman, og CEO hos Letz Sushi, Anders Barsøe tilføjer: 

Fødevarindustrien er ansvarlig for over 80% af al den plastik der ender i havet. Derfor mener vi at vi som industri i høj grad har et ansvar for at gøre noget ved det”.

Kampagnen går ud på, at man kan omsætte indsamlet plastik til rabat på sushi i alle Letz Sushis restauranter den 29. marts, som restaurant-kæden kalder Pant Z dag.

Indsigten bag kampagnen er, at selvom vi i Danmark har et velfungerende pantsystem til plastik flasker, så er historien en helt anden, når det kommer til andet plastik – så som takeaway emballage. Fødevareindustrien er ansvarlig for 80% af alt den plastik der ender i havet, lyder det fra bureauet.

”Vi er selvfølgelig klar over, at dette initiativ ikke kommer til at løse problemet med plastik i havet, men vi håber at det vil sætte gang i en debat med andre virksomheder og lovgiverne. Det skal ses som en opfordring til, at give al plastik værdi. De nuværende pantsystemer, selv her i Danmark, er tydeligvis ikke tilstrækkelige, og vi håber at vi med dette initativ kan gøre en forskel i forhold til at fjernet plastik fra naturen”, siger Anders Barsøe.   

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club