Silvan samler budgetter hos OMD

Emil Malte Simonsen,
emil.s@bureaubiz.dk

Silvan konsoliderer sine marketing- og mediebudgetter hos mediebureauet OMD.

I 2017 blev Silvan solgt til den tyske kapitalfond Aurelius, og selskabet har i de senere år foretaget en række tiltag, der skal sætte fart på væksten og vende forretningen.

Det kræver samarbejdspartnere, der evner at gøre en kommerciel forskel. Silvan har derfor valgt at konsolidere al medierådgivning og indkøb hos OMD. Aktiviteterne lå tidligere hos Orchestra og Obsidian Digital. Det oplyser OMD i en pressemeddelelse.

”Behovet for at lave denne konsolidering netop nu er en naturlig konsekvens af det arbejde der pt. på går hos Silvan med lancering af ny marketingplatform og positioneringsstrategi”, siger head of marketing hos Silvan, Joan Balle Kristensen i pressemeddelelsen.

Ikke nye for hinanden
Valget af OMD kommer ikke ud af det blå. Silvan og OMD er nemlig ikke nye for hinanden. De seneste to et halvt år, har OMD – i form af gruppens digitale performanceenhed, Resolution – hjulpet Silvan med at omstille sig til den digitale virkelighed.

Det er sket gennem at transformere og optimere salgs- og markedsføringsarbejdet på alle digitale og fysiske platforme, med aktivering af alle relevante data og relevant digitalt indhold.

Det har skabt omsætningsvækst for Silvan i perioden – og resulteret i to priser ved SEMrush Nordic Search Awards i hhv. 2019 og 2020 for “Best Online Marketing Campaign in eCommerce” og “Best B2C Campaign”.

Skal udvikle og optimere kundeoplevelsen
Fremadrettet vil det være OMD’s opgave at bidrage til at udvikle og optimere Silvans forretning gennem hele værdikæden – fra kendskab til køb, og til genkøb – samt hjælpe Silvan til at udvikle, optimere og binde hele kundeoplevelsen sammen på tværs af både fysiske og digitale kontaktpunkter.

Direktør for OMD Aarhus, Thomas Eskildsen, siger i pressemeddelelsen, at OMDs fokus er at medvirke til at skabe så stor markedseffekt som overhovedet muligt for Silvan: 

“Vi har allerede bygget et solidt indsigtsfundament gennem et stort forbrugerrejse- og segmenteringsstudie. Vi har også testet digitale strategier, hvor vi eksempelvis har etableret særlige budstrategier ift. pris-følsomme produkter i Silvans produktportefølje. Et andet eksempel er en dynamisk lokations- og vejrbaseret budtilgang, hvor vi lukrerer på den særlige forbrugeradfærd, der er i særlige produktkategorier, når det kommer til temperatur og vejr. Alt sammen tiltag, der hjælper Silvan med at skabe konkurrencemæssige fordele.”