Site markedsfører utroskab med de konservatives leder som blikfang

Peter Engholm
25@mail.dk

Det konservative folkeparti ser det dog som misbrug og vil have det stoppet. Partiets formand er et alt andet end diskret blikfang for en billboard-indsats, der reklamerer for ”100% diskretion”.

Opdateret. Lars Barfoed, formand for det konservative folkeparti, er i øjeblikket på plakaten – ikke valgplakaten, men et billboard for VictoriaMilan, der er et socialt netværk med henblik på ”diskrete udenomægteskabelige affærer”,

Et billede af en tyssende Lars Barfoed ledsages af ordene ”100% diskretion garanteret!” – og en pædagogisk pil fra teksten ”… Så du ikke ender på bar foed!” hen til billedet.

Og en pressemeddelelse forklarer brugen af billedet ”som en person med ”bare fødder” på grund af hans utroskab”.

”Vi ved fra vores flere end 3 mio. medlemmer, at en af de største årsager til breakups og skilsmisser er – ikke en affære, men – at blive taget i det. Det er her, at Victoria Milan kan hjælpe,” siger Dominika Peczynski, sitets landchef for Danmark i pressemeddelelsen.

På Bureaubiz’ spørgsmål, om hvorvidt man har indhentet tilladelse til at bruge Lars Barfoed i kampagnen, henviser hun til sitets grundlægger og CEO, norske Sigurd Vedal:

”Billboardet fortæller om vores business value – at holde affærer diskrete – og at fortælle det på en humoristisk måde.”

Tror I, at Lars Barfoed vil finde det humoristisk?

”Lars Barfoed tiltrækker som politisk leder offentlig opmærksomhed, bl.a. fra standup-komikere,” siger Sigurd Vedal.

Sitet har ikke fået tilladelse fra Lars Barfoed til at bruge billedet i kampagnen.

Og I antyder samtidig, at han har været utro …

”Vi dømmer ingen, men det er velkendt, at medierne har nævnt utroskab som årsagen til skilsmissen. Det er naturligvis en uheldig situation for ham, og det er det, vi søger at undgå med Victoria Milan; at være årsag til skilsmisser,” siger Sigurd Vedal.

Han oplyser, at billboardet i øjeblikket kører rundt på en bil i København og andre byer, men at de øvrige kampagneaktiviteter – primært online – ikke rummer yderligere elementer med den konservative formand. 

“Reaktionerne har udelukkende været positive. Vi har ikke fået nogen klager over brugen af Lars Barfoed,” siger Sigurd Vedal.

Men det kommer. Hos det konservative folkeparti er meldingen nemlig klar:

“Der er tale om en simpel misbrugssag. Vi har bedt vores advokat om at få det stoppet, og derfor er sagen netop indleveret til Københavns Byret,” siger partiets kommunikationschef, Benny Damsgaard, til Bureaubiz.