Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det lille bureau har relativt få store kunder, og det kan indebære markante udsving.

Hen over sommeren så det ikke for godt ud hos Winther’s. Men i årets sidste måneder gik det pludselig stærkt, og facit blev et rimelig fornuftigt år – godt nok med med et lille fald i bruttoavancen men med en flot fremgang på bundlinjen.

“Vi er et bureau, som i forhold til vores størrelse arbejder med relativt få store kunder. Det gør os meget påvirkelige af konjunkturer, og det kan gynge en del. Derfor er det selvfølgelig en kombination af held og dygtighed, når tingene lykkedes sidst på året,” siger adm. dir. Jens Winther.

Betydningen af kundeadfærden har han så netop mærket. En af bureauets kunder er Bet24, som netop er blevet købt af konkurrenten Unibet, og udsigten er, at kun eet brand skal videreføres.

“Lige nu ved jeg lige så lidt som alle andre om, hvad der kommer til at ske. Jeg er stolt over det arbejde, vi har lavet med Morten Olsen, men kommer vi til at vinke farvel til Bet24, så må vi jo bare op på hesten igen og finde en ny kunde,” siger Jens Winther.

Nøgletal for Winther’s

  • Bruttoavance 5,936 mio. kr. -4 pct.
  • Bruttoavancen pr. medarbejder 1,187 mio. kr. +15,2 pct.
  • Lønandel 48,4 (51,1)
  • Resultat af primær drift +1,102 mio. kr. +25,5 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club