Smadrede biler giver kunder i butikken

Peter Engholm
25@mail.dk

Zupa Recommended smadrer biler i et nyt kommunikationskoncept for værkstedsportalen Autobutler. Det virker lyder meldingen. Se filmen her.

Æstetisk knuste biler skaffer tilsyneladende opmærkomhed: Autobutler.dk, der formidler værkstedsopgaver mellem bilejere og værksteder, har lavet et nyt koncept i samarbejde med Zupa Recommended; ”Sæt pris på din regning”.

Konceptet bakkes op af et øget budget, der bl.a. er brugt på at køre nedenstående film – af biler, der langsomt bliver smadret – og den kører alene på SBS’ kanaler.

”Det er faktisk to film. Den første er brandpositionerende, og den anden variant er super taktisk. Og nu kan vi se på opgavesiden, at det rykker,” siger Peter Michael Oxholm Zigler, der er partner og marketingchef hos autobutler.dk. 

For tiden sender autobutler.dk flere end 400 opgaver dagligt ud til de ca. 750 værksteder, som værkstedsportalen samarbejder med – en stigning i forespørgsler på 59 pct. som direkte afledt effekt.

Selv om tv vejer tungt som årsag til stigningen, så er portalen en online-virksomhed, og har derfor også stort fokus på SEO, Adwords og retargeting-bannere samt PR i både online- og offline-medier. Her spiller bureauerne QuantsAd og Maxus ind.

Og den øgede indsats dækker ikke kun over et større budget, men også en oprustning på medarbejdersiden hos autobutler.dk:

Kasper Rasmussen er digital marketing-specialist, og kommer med en fortid som marketingchef hos online-platformen JustEat. Senere opbyggede han den digitale marketingafdeling hos Miinto Group, der samarbejder med op mod 2.500 modebutikker i 5 lande.

Alexander Elverlund er PR-strateg, og har en fortid hos F.C. København og derefter som kommunikationschef hos Applus Bilsyn, hvor han var ansat i seks år og opbyggede et omfattende netværk i forbruger- og motorpressen.  

https://www.youtube.com/watch?v=UWDQ2FzrePk

“No Porsche was harmed in the making of this commercial”