Af peng

Et nummer på dækkeservietten og en dessert-konkurrence satte skub i kundeklubben hos Jensens Bøfhus.

“I en digital verden, hvor der hele tiden kommer nye teknologier og smarte features, understreger resultatet, at det i langt de fleste tilfælde kan betale sig at tænke simpelt og udnytte velkendte teknologier og applikationer.”

Ordene kommer fra Morten Voss Jørgensen, partner i OnlineCity, der står bag en sms-baseret kampagne, som har givet 30.000 nye kundeklub-medlemmer til Jensens Bøfhus.

“Kampagnen gik ud på, at restaurantens gæster kunne deltage i en sms-konkurrence om en gratis dessert og samtidig tilmelde sig Jensens Bøfhus’ kundeklub. Nummeret stod på dækkeservietten, og 30.000 gæster brugte ventetiden til at deltage i konkurrencen,” siger Morten Voss Jørgensen i en pressemeddelelse.

Det kunne også sige lidt om ventetiderne i Jensens Bøfhus – men de mange kundeklub-medlemmer åbner under alle omstændigheder nye muligheder for bøfhuset.

“Målet er i løbet af efteråret at få gæsterne til at sende flere oplysninger om sig selv, så det bliver muligt at sende mere og mere målrettede tilbud. Hvis man f.eks. ved om en gæst ved, at han er meget fodboldinteresseret, så ved man også, at han ikke kommer og spiser i restauranten midt i en Champions League-kamp. Men så kan man sende et tilbud om take away-mad nogle timer inden kampen”, siger Morten Voss Jørgensen.

Kommentarer

  1. Enig i Mortens kommentar om, at det ikke er et krav, at en kampagne skal indeholde en app eller et omfangsrigt mobilsite o.a. for at få succes, men at dette nogen gange kan ske med få, effektive redskaber – i dette tilfælde en sms. Det bliver interessant at høre mere om i hvor høj grad det lykkes at “berige” de sign-ups der er kommet ind. Og også gerne hvad frafaldsprocenten er efter første udsendelse. Begge dele vil jeg meget gerne høre mere om.

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club