Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

Efter tre år lukker social media bureauet Social Zoo. Baggrunden er, at corona-krisen gav stifterne en uventet tænkepause, og de har nu fundet ud af, at de vil noget andet.

Så sent som for tre måneder siden, ansatte social media bureauet Social Zoo med Pernille Teisbæk, Hannah Løffler og Barbara Saouma i front, Malene Pinzon Drescher som COO og Sasha Ryvang som international campaign manager med det sigte at satse internationalt. Nu lukker bureauet i stedet for ved udgangen af 2020.

Det skriver Fashion Forum

På bureauets Instagram-profil står der:

“All good things come to an end,” og opslaget fortsætter: Vi har opnået alt, vi ønskede at opnå med Social Zoo. Vi tre har besluttet at gå efter nye eventyr.”

Til Fashion Forum fortæller Hannah Løffler:

“For to måneder siden skulle vi én vej, og der var en stærk strategi for, hvor vi skulle hen. Vi havde et unikt fundament og et fuldendt team. Men meget kan åbenbart ske på ni uger, og vi har altid fulgt vores mavefornemmelse – og den ville pludselig og lidt overraskende noget andet.”

På Instagram-opslaget står der, at lukningen ikke skyldes følgevirkningerne af coronakrisen, men at det gav tid til at tænke over, hvad de tre partnere ville.

Social Zoo blev stiftet af Pernille Teisbæk og Hannah Løffler og havde sit første regnskabsår i 2017. Samme år kom Barbara Saouma med som partner.

Bureauet har ifølge Fashion Forum bl.a. været agent for influencerne Emilie Lilja, Jeanette Friis Madsen og Emili Sindlev. 

På Instagram melder bureauet ud, at man fortsætter igangværende projekter året ud.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club