Søges: 3 unge teams til at konkurrere i Cannes

Peter Engholm
25@mail.dk

Men de skal skynde sig. Først blev 4 danske teams udvalgt til Young Lions-konkurrencerne. Nu får yderligere 3 hold chancen. Der er frist om 2 dage.

Allerede før Cannes Lions begynder den 21. juni, er der lagt op til fuldt hus og dermed rekord for de danske talenter.

Festivalen har syv konkurrencer i Young Lions, og der er for første gang dansk deltagelse i dem alle – hvis ellers de unge løver er møg-hurtige.

Fire hold blev fundet allerede i slutningen af april i forbindelse med Young Creative Circle Award (YCCA). De skal konkurrere i hhv. Print, Film, Cyber og Design. Se holdene nederst i artiklen.

Og nu har Cannes Lions så tildelt Danmark yderligere tre pladser – i de resterende konkurrencer, som er Media, PR og Marketers.

”Vi har travlt – og det har de unge også. For er man interesseret i at få chancen ved Young Lions i Cannes, så skal man indsende cv og link til fem af sine cases senest 4. juni kl. 12.00,” siger Janne Østergaard, der er medlem af Creative Circles bestyrelse med ansvar for YCCA.

Hun tilføjer:

”De tre næste teams skal udvælges på samme omhyggelige måde som de fire første. Vi kan ikke sløse, for det skal være hold, som Creative Circle og Cannes Lions’ danske repræsentant, TV 2, kan stå inde for.”

Young Lions-konkurrencerne er for bureau-ansatte under 28 år (under 30 år for Marketers, som over 24 timer skal kæmpe om at kreere den bedste brief).

De tre danske hold i Media, PR og Marketers får chancen af Cannes Lions … og ikke mere end den, for organisationen lægger op til, at de unge bureau-ansatte skal selv bekoste turen både til Cannes, opholdet og festival-passet.

Interesserede kan aflevere ansøgning Creative Circles sekretariat på camilla@creativecircle.dk.

Creative Circle og TV 2 forventer at have de sidste tre danske hold identificeret i løbet af næste uge.

Læs mere om Young Lions-konkurrencerne her.

Sidste år deltog fire teams, og i Print vandt Jeppe Kuld og Tobias Løvschall-Wedel, TBWA, bronze.

De foreløbigt fire danske teams ved Young Lions i Cannes:

  • Print

    Camille Clemmensen fra Baby & Malene Lyngbæk Olsen fra Kommunikationsbureauet København
  • Film

    Jeppe Ritz & Louis Pilmark fra DDB Copenhagen
  • Design

    Phong Phan & Thorbjørn Gudnason fra Phong Phan
  • Cyber

    Rie Sloth Rasmussen & Sofie Hallas fra Robert/Boisen & Like-minded