Reklamebureauet product&me, der blev stiftet for godt halvandet år siden, stod sidste år bag en digital indsats for Somersby med kampagnen ”#MinSommer”.
Nu kvitterer Carlsberg Danmark for indsatsen ved at udvide de digitale aktiviteter for cider-brandet – stadig med product&me som bureau.
#MinSommer løb over 16 uger, og omdrejningspunktet var danskernes eget syn på sommeren, som blev delt via Instagram, opsamlet i et Facebook-univers og herfra delt på tværs af flere platforme.
”Kampagnen viser, hvor vi befinder os bedst. Vi udviklede en central idé, der kunne leve på tværs af platforme, hvorefter vi sammen med Carlsberg Danmark fik fastlagt en engagerende indsats, der endte med at gå på tværs af sociale medier, tv, trade, partnerskaber og digital annoncering,” siger Anders Buchmann, der er strategisk direktør i product&me,
I år bliver der bygget videre på grundtanken fra 2014, men med flere digitale platforme i spil og med dybere integration – eller Anders Buchmanns ord ”I realtid og i digital øjenhøjde med Somersbys målgruppe”.
Samtidig trækkes kommunikationen og det visuelle univers tættere ind mod DNA’en fra Lord Somersby universet – som Robert/Boisen & Like-minded har udviklet for Carlsberg Group og uforandret håndterer – og herfra kommer også det nye omdrejningspunkt: #friendsie.
Hos Carlsberg Danmark siger Senior Brand Manager, Lars Schiolten:
”Når vi konstant søger at være åbne for nye inputs og fleksible, så gør vi det for at møde vores forbrugere, hvor de er. Vi har valgt product&me, fordi de forstår at få os de rigtige steder hen, holde den røde tråd på tværs af platforme og bruge brandets styrker, så det giver mening og er troværdigt for vores forbrugere.”