Sony Ericsson vælger nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Et svensk bureau, der indgår i amerikansk koncern, er udpeget til nyt nordisk lead-bureau. Ingen umiddelbare konsekvenser for Saatchi i Danmark.

Ericsson har solgt sin andel af mobilproducenten Sony Ericsson til Sony for en milliard Euro. Derfor står brandet for at skifte navn til slet og ret Sony.

I den proces har firmaet gennemført en konkurrence og valgt et nyt nordisk lead-bureau. Valget er faldet på det Gøteborg-baserede Crispin Porter + Bogusky, der indgår i den kendte amerikanske reklamekoncern. Samtidig sættes markedsføringsbudgettet op, skriver Dagens Media.

Bureauet skal håndtere kampagnearbejde i alle medier, og fokus vil først og fremmest være på Xperia i Norden og Baltikum.

Sony Ericsson har i Danmark bl.a. arbejdet med Saatchi & Saatchi bl.a. omkring aktiveringen af sponsoratet for Caroline Wozniacki, men valget af Crispin Porter får ikke umiddelbart konsekvenser for dette samarbejde.

“Saatchi laver primært ting specifikt udviklet til det danske marked og ikke adaptions af internationale eller nordiske kampagner,” fortæller marketingchef Morten Johansen fra Sony Ericsson. 

Sidst i 2011 skiftede Sony Ericsson desuden mediabureau, idet PHD overtager budgettet fra MEC.