SOS International vil have skærpet sin position på online

FiG

Virksomheden har derfor indledt et samarbejde med århusiansk webhus.

SOS International har indledt samarbejde med det århusianske webhus, Novicell. Samarbejdet sigter på at varetage content-opgaver på virksomhedens website og medvirke til at skærpe dens online tilstedeværelse.

SOS International opererer både i Danmark, Norge, Sverige og Finland og har omkring 720 ansatte fordelt ud over 30 nationaliteter og 40 sprog. SOS’ kunder er primært forsikringsselskaber, der køber ydelser til deres forsikringstagere hos SOS, f.eks.Travel Assistance i form af bl.a. hjælp til hjemrejsetransport fra udlandet.

“Målet med samarbejdet er at skabe et mere levende og informativt website, der fremstår som brugervenligt og professionelt for målgrupperne. SOS International har samtidig et ønske om, at websitet i højere grad skal afspejle hvem vi er som organisation”, siger Frederik Bisbjerg, Vice President og CCO i SOS International.

Første prioritet er en indholdsmæssig optimering af hele websitet på fem sprog. Desuden skal der løbende produceres nyheder og pressemeddelelser. Når grundlaget er i orden, vil fokus rettes mod at skabe mere trafik til websitet via bl.a. SEO og Adwords.