Google har hyret en dansker til at stå i spidsen for medie-indkøbsløsninger på nordisk niveau.
Det er Birgitte Jöhncke, som kommer fra en stilling som landechef for det nyligt lukkede Specific Media.
Hos Google skal Birgitte Jöhncke hjælpe annoncørerne med overgangen til fuldstændig programmatic media buying og de muligheder og udfordringer, der følger med.
”Programmatic media buying vil ændre branchen radikalt, og det giver en række muligheder og udfordringer i forhold til at anvende data, forstå forbrugernes adfærd og skabe transparens, viden og indsigt på en helt ny måde. Skal annoncøren fremadrettet have den maksimale effekt ud af sit marketingbudget, er det afgørende hvilken teknologisk platform, der anvendes, da teknologien er bestemmende for, hvilke data, der er tilgængelige og hvorledes de kan anvendes,” siger Birgitte Jöncke.
Birgitte Jöhncke, der er uddannet cand.merc. i International Marketing med en MBA oveni, har arbejdet med digital markedsføring siden 1998, bl.a. fra Yahoo!, hvor hun startede den danske afdeling op.