Lige før jul kunne Bureaubiz berette, at Bjarne Spellerberg – tidligere mangeårig adm. direktør i Wibroe, Duckert & Partners – er med til at etablere Generators, der forener reklame og design med produktudvikling.
Bjarne Spellerberg er med som en del af ejerkredsen i Generator og bestyrelsen samt som rådgiver.
Vi kunne også – i en anden anledning – berette, at det forlød, at Peter Boye, kreativ og partner hos Wibroe, Duckert & Partners, var på vej væk fra bureauet.
Det var han – og det har en del med Bjarne Spellerberg at gøre. De to har dannet et nyt reklamebureau, Boye & Spellerberg.
”Vi ser det som vores vigtigste mission at genfinde den arbejdsglæde, som efter vores mening er ved at dø i reklamebranchen. Kimen til den glæde er at levere kreativ kvalitet, og det er noget, der har fået lavere og lavere prioritet hos store bureauer, fordi de ganske enkelt har det hårdt med at få budgetterne til at hænge sammen. Det skal man have den allerstørste respekt for, men vi har den luksus, at vi kan organisere os på en anden måde,” siger Peter Boye til Børsen.
Han fortæller endvidere, at det handler om et godt netværk, i stedet for at kunne alting selv.
Boye & Spellerberg lægger ud med en prominent kunde, nemlig TDC, som stoppede som kunde hos Wibroe, Duckert & Partners i sommers, fordi de – med TDCs marketingansvarlige, Camilla Rambys ord – “så forskelligt på, hvordan relationen skal udvikle sig”.
Kort tid efter blev Bjarne Spellerberg fyret fra Partners, men det var åbenbart ikke samarbejdet mellem Spellerberg og Camilla Ramby, der var et problem. Hun siger til Børsen:
”Vi har altid haft en god relation, og han kender vores forretning og forstår, hvor meget robusthed det kræver at arbejde for os”.
Boye & Spellerberg skal stå for al massekommunikation med Melodi Grand Prix, hvor man i øvrigt netop har valgt den danske grand prix vinder Emmelie de Forest til at erstatte Ida Corr som TDCs frontfigur.