Spies’ nye reklame, der opfordrer danskerne til at stikke af på en storbyferie og nyde hinanden samtidig med at man får gjort noget ved det lave fødselstal, vækker nu opsigt i udlandet.
Både den britiske The Independent og de amerikanske The Washington Post og TIME, kommenterer reklamen, skriver jp.dk.
Time skriver f.eks., at andre lande også har problemer med den lave fødselsrate og at det er regeringer i stedet for rejsebureauer, der forsøger at afhjælpe problemet.
Indsigten fra reklamefilmen, som er lavet af Robert/Boisen & Like-minded baserer sig på en undersøgelse fra Epinion om at næsten 10 procent af alle danske børn er undfanget på en ferie.
Kampagnen tilbyder en ’ægløsningsrabat’ og samtidig kan man vinde babyudstyr og en familieferie, hvis man får undfanget et barn på en Spies-rejse.
Også ældre, homoseksuelle og andre, der ikke lige står og planlægger at få et barn, kan være med, for som Spies siger i reklamen: “Se på det sådan her: Det handler ikke kun om at vinde. Det handler om at være med.”