For fire år siden gik Funday Factory i luften som et firma, der ville levere spil til brug i markedsføringen. Det tog et par år at arbejde sig ind i markedet, men i 2014 tog det fart, og væksten er fortsat ind i 2015.
Alene i år er man blevet 12 medarbejdere mere, så der nu er 22 i Funday Factory, og den seneste ansættelse er Tine Torp Knudsen, der er tiltrådt som sales and marketing manager. Hun kommer senest fra et job hos Kid:vertising.
”Vi har hidtil nok været lidt produkt-nørdede, men vi vil gerne være lidt mere synlige, og derfor er det rigtig godt, at vi har fået Tine med ombord,” siger direktør Kristian Nørgaard.
I tal havde Funday Factory i 2014 et bruttoresultat på 3,6 mio. kr. og et overskud (primær drift) på 7000 kr. Ikke i sig selv imponerende – men dog udtryk for en markant fremgang i forhold til 2013. Bruttoresultatet steg med mere end 4 mio. kr. og bundlinjen blev forbedret med over 1,6 mio. kr.
De tal bliver væsentligt bedre i 2015, fortæller Kristian Nørgaard.
”Der er ikke som sådan sket noget, der har sat skub i udviklingen. Vi er bygget på en filosofi om at være gode til det vi gør, på en produktionsmetode, hvor vi altid holder kreativitet og kvalitet højt samt at gå ind i projekter, der matcher den filosofi,” siger Kristian Nørgaard og fortsætter:
”Det er egentlig et meget normalt forløb for en ny virksomhed. Vi har pitchet os ind hos kunder – og de er så heldigvis vendt tilbage – så det har taget et par år at arbejde os ind på markedet, før vi for alvor fik luft under vingerne.”
Kristian Nørgaard fortæller, at firmaet både leverer til spil-selskaber og til marketingverdenen.
”Vi ser sådan på det, at vi skaber noget som kan skabe engagement hos vores kunders kunder,” siger Kristian Nørgaard.