Spilselskab vil opruste på de sociale medier – med nyt bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Baby har vundet social media budgettet i konkurrence mod tre andre bureauer.

Sport er et stort passionpoint – og derfor er sociale medier en interessant kanal for spilleselskaber. Og på den baggrund har Unibet nu valgt at opruste sin indsats på de sociale medier.

Til formålet har man valgt at indlede et samarbejde med Baby, der vandt opgaven i konkurrence mod tre andre bureauer.

”At tage vores engagement i sociale medier til det næste niveau er et naturligt skridt på vores rejse. Vi kender vores målgruppe rigtig godt og har erfaret, at netop sociale medier kan være fantastiske til at få vores budskaber ud og leve. Det kommer vi sammen med Baby til at arbejde seriøst med i den kommende periode,” siger Stefan Pflug, der er Social Media Ansvarlig hos Unibet.

Danske Spil har efter liberaliseringen været dygtige og taget en meget stor bid af markedet, der rummer en lang række selskaber. Unibet er et af 2-3 selskaber, der står som de nærmeste udfordrere til Danske Spil.

“Sport er rigtig interessant på de sociale medier og derfor er det rigtig interessant at arbejde med et spilleselskab på disse kanaler, hvor udfordringen er at skabe noget indhold, der kan gøre selskabet relevant i samtalen. Hos os taler vi om content2commerce. Det betyder, at vi helt konkret bruger indholdet til at skabe en relation og dialog, som kan afføde handlinger, der skaber salg,” siger adm. dir. Mads Toft, Baby og fortsætter:

”Unibet har noget på hjerte og forstår, at det er altafgørende for at kunne begå sig på de sociale medier. Der er rigtig mange virksomheder, der i dag eksperimenterer med de sociale medier uden at have noget på hjertet. Unibet har præsenteret os for en meget konkret strategisk plan og ved, hvordan de ønsker denne udlevet på de sociale medier.”

Unibet samarbejder med flere andre bureauer. Suzumuchi er reklamebureauet mens Blackwood Seven er mediabureau. Densou Trading Desk står for programmatic buying.