I starten af i år hentede Nørgård Mikkelsen en ny kreativ direktør i skikkelse af Esben Ehrenreich, der vendte hjem til Danmark efter en lang karriere i Tyskland.
Og den rekruttering har nu vist sin værdi.
Nørgård Mikkelsen har nemlig vundet en pitch om Linie Aquavit på internationalt niveau, og da Tyskland er et af de helt store markeder for brandet, så har Esben Ehrenreich kunnet bidrage med god indsigt om det tyske marked i pitchen, hvor bureauet var oppe mod flere bureauer fra forskellige lande – herunder Saatchi & Saatchi i Norge og Gorm Larsen & Zornig i Danmark.
Linie Aquavit er det vigtigste brand hos norske Arcus – som er Nordens største leverandør af spiritus og også står bag Aalborg Akvavit og Gl. Dansk.
”Esbens store kendskab til det internationale og især det tyske marked sammen med vores norske AD’er og et erfarent dansk FMCG-team, gør det til et match made in heaven, da vi repræsenterer stor indsigt i Linies største markeder”, siger Camilla Nordqvist, der er direktør for Nørgård Mikkelsen i København.
Det er nemlig bureauets afdeling her, der har håndteret pitchen, og selvom Camilla Nordqvist karakteriserer det som en vigtig profil-kunde for hele bureauet, så er der en særlig glæde ved at lande budgettet i København.
”At vi i København har vundet pitchen på internationalt plan bekræfter bare, at det fundament, som vi har skabt i København er rigtig, rigtig stærkt,” siger Camilla Nordqvist.
Lysholm Linie Aquavit er verdens største premium akvavitbrand, som bl.a. er kendt for sin helt unikke modningsproces, hvor snapsen sejler verden rundt og krydser Ækvator. Ud over Tyskland er brandet stort i Danmark og Norge, og så er det på vej ind i USA.
En af opgaverne for bureauet handler om en repositionering bl.a. med henblik på at kunne tiltrække en yngre målgruppe.
”Linie Aquavit skal nydes hele året og ind i nye segmenter, så vi skal arbejde med hele opfattelsen af og holdningen til akvavit,” siger Camilla Nordqvist.
Der bliver tale om et bredt sæt af opgaver lige fra emballager til kampagner. Valget kommer samtidig med, at Arcus har været igennem en gennemgribende organisatorisk forandring, så det i dag er et spritnyt hold, som står i spidsen for Linie.
”For os er det helt afgørende at få et bureau med et internationalt team, der kan fungere som sparringspartner, så det i højere grad bliver et reelt samarbejde. Når det er sagt, så faldt vi også for den gode kemi og den passion, som bureauet udviste,” siger Romain Jourdan, kategorichef i Arcus og marketingansvarlig for Linie Aquavit.