Af Pia Osbæck osbaeckpia@gmail.com

Forfatteren tror så meget på sin e-bog, at han regner med at kunne sælge bogen, selvom man kan læse over halvdelen gratis.

Da Søren Rokkjer skulle finde titlen på sin nye e-bog om digital salgsoptimering, var han i tvivl om, hvad bogen skulle hedde.

Hvad var mere nærliggende end at lave en split-test, som er en af de metoder, man bruger, når man taler om salgsoptimering.

”Jeg var i syv sind om, hvad den skulle hedde. Man har jo sin egen darling, men jeg ville gerne tage min egen medicin”, siger Søren Rokkjer.

Som sagt så gjort. Søren Rokkjer, der til daglig er digital salgschef på Ekstra-Bladet, lagde spørgsmålet om bogens titel ud på LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram og Google+.

Han gav selv forskellige forslag til titlen. Over 100 gav deres mening til kende. 14 titler blev reduceret til 3, som endeligt blev testet op mod hinanden. Disse var:

  • ”Fra trafik til bundlinje”
  • “Skal knappen være rød eller grøn”
  • “Hack dit onlinesalg”.

”Bogen endte med at hedde: ”Skal knappen være rød eller grøn” – som er en typisk italesat referenceramme, når snakken falder på digital salgsoptimering,” siger Søren Rokkjer.

Over halvdelen af bogen kan læses gratis

Søren Rokkjers e-bog er ikke billig. Den koster kr. 795 kr. Han har så taget det usædvanlige skridt at forære hele 60 procent af bogen uden at man skal tage en krone op af lommen.

“Jeg tror så meget på bogen og den positive feedback jeg har fået allerede. Folk spørger mig om jeg er vanvittig at give 60 procent af bogen væk. Men jeg tror på, at når læseren først får værdi af de 60 procent, så er guldet i de sidste 40 procent mere end 795 kr. værd.”

Bogen kan hentes her

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. 

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Regnskabsrapporten og/eller Konkurrenceanalysen digitalt 
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
Køb nu

Kommentarer

  1. Det er da både relevant info og en ny måde (for mig) at sælge en bog på, Rasmus.
    Jeg vil blive skuffet over Børsen og Berlingske, hvis de ikke bringer nyheden. Og måske en anmeldelse.

  2. Jeg kan så supplere Lars med, at vi i bedømmelsen af historien også har lagt vægt på den mere usædvanlige tilgang fra forfatterens side

  3. Undskyld, men hvad er nyt her. At man giver freebies for at lokke til mersalg? At man splittester markedsføringstekster? Bøger/E-bøger med “xx måder at optimere på”? Tillykke til Rokkjer, der har formået at bruge bureaubiz som direkte salgskanal. I næste uge sælger Thomas Bigum kurser her på bureaubiz for folk, der vil lære “De 10 bedste clickbaits” at kende.

  4. Undskyld, men har manden ikke skrevet en bog? Og er det særligt usædvanligt at give en bog en omtale, der har en faglig relevans? Er der nogen, der har kaldt det breaking news eller bare i nærheden af at være det?

    Og ja – i masser af tilfælde vil der knytte sig pr-mæssige interesser til en artikel – tag bare rigtig mange politiske reportager eller posts på sociale medier.

    Vi har forholdt os til om bogen har en relevans i Bureaubiz’ univers, og vi synes der var en vinkel, der retfærdiggjorde en lille omtale.

    Jeg er mest forundret over, at det overhovedet kan fremkalde en reaktion.

  5. Det lyder interessant, men knapt så gennemført når man prøver at hente Light udgaven. Den nuværende testfil, kommer der næppe mange konverteringer på..

  6. Test_fil.docx som man downloader indeholder 1 ord. “test” – hvis det er 60% af pro bogens indhold, så tænker jeg måske prisen er liiiige grov nok 🙂

  7. Hej alle

    Bogen release 1. maj. Så i må vente til på Søndag med at få bogen. 🙂

    /Søren

  8. Hvis nogle skulle være interesseret har Bigum et fint nyt online social media kursus – et så kaldt Winter Camp.

    ….det selvfølgelig ikke nogen bog men det er vel nyskabende at kalde et online lektie kursus for Camp eller hvad Finn ?

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev