Forfatter tog sin egen medicin: Split-test afgjorde titlen på ny e-bog

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Forfatteren tror så meget på sin e-bog, at han regner med at kunne sælge bogen, selvom man kan læse over halvdelen gratis.

Da Søren Rokkjer skulle finde titlen på sin nye e-bog om digital salgsoptimering, var han i tvivl om, hvad bogen skulle hedde.

Hvad var mere nærliggende end at lave en split-test, som er en af de metoder, man bruger, når man taler om salgsoptimering.

”Jeg var i syv sind om, hvad den skulle hedde. Man har jo sin egen darling, men jeg ville gerne tage min egen medicin”, siger Søren Rokkjer.

Som sagt så gjort. Søren Rokkjer, der til daglig er digital salgschef på Ekstra-Bladet, lagde spørgsmålet om bogens titel ud på LinkedIn, Twitter, Facebook, Instagram og Google+.

Han gav selv forskellige forslag til titlen. Over 100 gav deres mening til kende. 14 titler blev reduceret til 3, som endeligt blev testet op mod hinanden. Disse var:

  • ”Fra trafik til bundlinje”
  • “Skal knappen være rød eller grøn”
  • “Hack dit onlinesalg”.

”Bogen endte med at hedde: ”Skal knappen være rød eller grøn” – som er en typisk italesat referenceramme, når snakken falder på digital salgsoptimering,” siger Søren Rokkjer.

Over halvdelen af bogen kan læses gratis

Søren Rokkjers e-bog er ikke billig. Den koster kr. 795 kr. Han har så taget det usædvanlige skridt at forære hele 60 procent af bogen uden at man skal tage en krone op af lommen.

“Jeg tror så meget på bogen og den positive feedback jeg har fået allerede. Folk spørger mig om jeg er vanvittig at give 60 procent af bogen væk. Men jeg tror på, at når læseren først får værdi af de 60 procent, så er guldet i de sidste 40 procent mere end 795 kr. værd.”

Bogen kan hentes her