Spoiled Milk udvider med et fjerde kontor

Peter Engholm
25@mail.dk

Det dansk stiftede digitalbureau og app-hus offentliggør i dag åbningen af et London-kontor.

Digitalbureauet Spoiled Milk har ca. syv år på bagen – og er tilsyneladende inde i en stime: Hvert andet år åbnes et nyt kontor: Zurich i 2008, Beograd i 2010 og nu London 2012.

“Vi har for tiden gang i nogle spændende projekter og kan se frem til at lancere nogle unikke digitale kampagner i 2012. At vi tilbage i maj blev del af en global koncern som svenskejede 24MAS har absolut åbnet nogle døre for os og placeret os i en glimrende situation, hvor vi kan tilbyde vores kunder mere end det typiske bureau i forhold til skalerbarhed og distribution,” siger strategisk direktør og stifter Frederik Cordes”.

Eventyret i England kan dateres tre år tilbage til da den første London-baserede kunde, Phaidon Press Ltd. med globale publikationer som Wallpaper*, bankede på døren. Det samarbejde resulterede i de prisvindende Wallpaper* City Guides iOS applikationer. Sidenhen har evnen til at kombinere digital rådgivning med opfølgende produktionsegenskaber tiltrukket opmærksomhed i den engelske hovedstad og skabt det nuværende behov for lokal tilstedeværelse.

London-kontoret vil blive repræsenteret af Pete Russell og Gordon Dawson, der vil fokusere på strategiske ydelser for lokale kunder. Russell, tidligere hos Publicis og senere managing partner for Optimedia og medstifter af P1 Sports sammen med Dawson, bringer en kolossal erfaring med at føre brands og IP ind i den digitale verden.

“Åbningen af kontoret i London vil betyde at vi kan tilbyde Spoiled Milks kreative digitale services til brands og bureauer i Storbritannien samt de, der har valgt at lade sig repræsentere i London. Dette fjerde kontor er også et vigtigt strategisk skridt i forhold til at yde international support til eksisterende kunder og partnere, og med så betydelige ressourcer som Pete Russell og Gordon Dawson ombord til at vækste virksomheden har vores engelske aktiviteter fået en fantastisk start”, konkluderer Frederik Cordes.