Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Cross Border Communications er redet væk fra krisen og har præsteret en flot overskudsgrad.

Cross Border Communications (CBC) adm. dir., Ali Shah, var fortrøstningsfuld, da han i begyndelsen af i år fortalte om et markant fald i regnskabet for 2009.

Bureauet, der har en række af de store eksportorienterede virksomheder på kundelisten, havde lige som mange andre mærket krisen, men var nu tilbage på sporet. Og det var ikke for meget sagt, kan man læse i regnskabet for 2010 (slut 30. september).

Fremgang i bruttoavance – måske ikke kæmpestor – men en 16-dobling af overskuddet, så bureauet kunne præstere en overskudsgrad på 19,7.

I beretningen nøjes man dog med at tale om “et fornuftigt overskud” – og forventer i øvrigt en fortsat positiv udvikling.

Ali Shah peger på, at bureauet i årets løb har landet 9 nye kunder og opnået 3 finalepladser i London BtB Award.

“Udviklingen viser, at vi har et stærkt fundament med et fokuseret bureaukoncept og et stærkt hold,” siger Ali Shah og fortsætter:

“DE store eksportorienterede industrier blev ret hårdt ramt af krisen, men kom hurtigt tilbage – bl.a. i kraft af de nye markeder, der under udvikling i verden. Derfor er det også et område, vi som bureau har fokus på med henblik på at kunne hjælpe vores kunder.”

Ali Shah fremhæver desuden den digitale verden og sociale medier, som områder, der bliv er betydningsfulde for et BtB bureau.

Nøgletal for Cross Border Communications

  • Bruttoavance 12,224 mio. kr. +7,1 pct.
  • Bruttoavance pr. medarbejder 940.308 kr. +15,3 pct.
  • Lønandel 53,7 (64,5)
  • Resultat af primær drift +2,413 mio. kr. +1661,3 pct.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club