I et bureaumarked, som er usikkert og uforudsigeligt, hvilket adskillige kendte bureaubrands har mærket, er det lykkedes for Brandhouse Gruppen at præstere et år med flot fremgang.
Men faktisk er bureauet vokset uafbrudt siden 2009. Lige som mange andre bureauer måtte Brandhouse tage et dyk oven på finanskrisen, men siden er det altså gået frem – og allermest i det seneste regnskabsår, der gav flot vækst både på toppen og bunden.
Resultatet er endda præsteret i et år, hvor man måtte sige farvel til en stor kunde som XL Byg.
“Men heldigvis bød året også på tilgangen af mange nye, som Peugeot, GF Forsikring, 7-Eleven, Jensens Bøfhus og Sydinvest,” siger adm. dir. Stiig Helgens Binggeli.
Han fremhæver desuden at året også har budt på betydelige investeringer.
“Vores resultater dækker over en stabil kerneforretning på plussiden og på minussiden investeringer i nye enheder, hvor nogle af dem overlever og skaber værdi til kunderne og gruppen og andre lukker igen, hvis de ikke kan bære,” siger Stiig Helgens Binggeli.
Samtidig har bureauet investeret i indsigter – som f.eks. det store kundefokus-projekt, der blev præsenteret på en konference i efteråret. For Stiig Helgens Binggeli er investeringer og fornyelse blevet en fundamental betingelse for bureaudrift.
“Gennem alle årene har vi fokuseret på at skabe rentable kunder til vores egne kunder. Det kræver stort kendskab til både virksomheder, brands og til forbrugerne, og det kræver evnen til at ramme forbrugerne effektivt. Men at drive bureau i så mange år kræver også en stor omstillingsevne,” siger Stiig Helgens Binggeli og fortsætter:
“Kommunikationskanalerne og forbrugernes adfærd ændrer sig, og vi skal hele tiden være foran. Vi kunne godt have skabt større overskud, men det var gået ud over fornyelsen. Så vi har prioriteret også at investere i fremtiden for bureauet og vores kunder. Senest med fokus på digital og fysisk Customer Experience, fordi hele kunderejsen er en del af salget og brandingen – og vi skal være med hele vejen.”
Også i det nye regnskabsår vil der blive investeret, så forventningen er en let stigende omsætning og et overskud på niveau med det seneste år.
“Det kræver balance og selvindsigt at drive virksomhed i et så foranderligt marked. Vi skal hele tiden forny og genopfinde os selv med inputs udefra, med nye medarbejdere og nye kompetencer. Virksomheder, som ikke forandrer sig minimum i takt med kunderne og markedet, vil falde voldsomt bagud. Det gælder ikke mindst bureauerne. Udvikling og nysgerrighed er helt essentielle dele af vores dna,” siger Stiig Helgens Binggeli.
Nøgletal for Brandhouse Gruppen
- Bruttoavance 53,755 mio. kr. +13,2 pct.
- Bruttoavance pr. medarbejder 881.230 kr. -3,5 pct.
- Lønandel 68,5 (68,0)
- Resultat af primær drift +5,424 mio. kr. +22,8 pct.