Star Tour, der er en del af den store rejsekoncern, TUI Nordics, har haft en hang til svenske bureauer. Og det ændres der ikke på nu, hvor man har besluttet at samle alle TUI Nordica reklameaktiviteter hos ét bureau.
Valget er faldet på Forsman & Bodenfors. Det er et svensk bureau, som har et samarbejde med Umwelt på en række nordiske kunder, men om Star Tours valg kan smitte af på Umwelt, kan der ikke siges noget om endnu.
“Aftalen med Forsman & Bodenfors er stadig så ny, at det endnu ikke er defineret i detaljer, hvordan arbejdet fordeles og aktiveres i de enkelte lande. Det vil blive besluttet i denne, næste fase, som vi nu bevæger os ind I,” siger pressechef Nikolai Johnsen og fortsætter:
“Jeg ser en stærk partner i Forsman & Bodenfors, der jo er kendt for at kunne bryde igennem reklamemuren på nordisk og international vis. I første omgang skal samarbejdet resultere i et nyt reklameunivers i 2016, og det har vi høje forventninger til.”
Star Tour har tidligere samarbejdet med Scholz & Friends, der blandt andet har skabt kampagnen ’Poolguiden’, som kører nu. Bureauet skabte også ”Dage du aldrig glemmer” med Mads Mikkelsen.
På nordisk plan har TUI Nordic desuden fået ny marketingchef i form af Anna Laestadius, der kommer fra en stilling som global marketingchef for Electrolux. Samtidig fortsætter TUI Nordic og Star Tours samarbejde med mediabureauet Carat i Dentsu Aegis-netværket.