Af Peter Engholm 25@mail.dk

Jobbeskrivelsen har ændret sig, og det har kostet Claus Enggaard jobbet som adm. dir. for mediabureauet.

Mediabureauet Starcom har udskiftet sin topchef. Ny mand i spidsen er Claus Dalgaard, som i de sidste seks år har fungeret som Nordic Client Service Director..

Samtidig er Anders Elley udpeget som viceadm. dir. Han har i die sidste to år været Nordic Buying Director.

Ledelsesskiftet blev meddelt i fredags i en pressemeddelelse, som er speciel, idet den ikke omtaler den hidtidige topchef, Claus Enggaard med et ord.

Den nordisk CEO, Jens Welin, forklarer det med, at “vi har koncentreret os om at kigge fremad”.

Han uddyber chefskiftet med, at jobbeskrivelsen har ændret sig.

“Claus Enggaard er en rigtig dygtig produktmand og stærk på organisation, og han har stået for konsolideringen af vores forretning i Danmark i forbindelse med sammenlægningen af Zenith og Starcom”, siger Jens Welin og fortsætter:

Det danske marked er hårdt, men det er fortsat vores mål at være blandt Top 5 bureauer, og derfor har jobbeskrivelsen ændret sig. Der skal meget mere fokus på new bizz og produktudvikling.

Jens Welin understreger, at chefskiftet er blevet til i god ro og roden i en dialog med Claus Enggaard. Han orienterede selv medarbejderne i tirsdags og er fratrådt nu.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club