Af FiG

Nyt design ved hjælp af e-Types og nu skal et nyvalgt reklamebureau så hjælpe Statens Museum for Kunst med at få flere medlemmer.

Når det gælder museumsklubber, er Louisiana Klubben top of mind, men det vil Statens Museum for Kunst (SMK) nu lave om på. Derfor lanceres en kampagne, der skal synliggøre fordelene ved at være medlem af Museumsklubben.

Bag kampagnen står Bitsch+Lundquist, der er ny samarbejdspartner for SMK.

“Vi har brugt det sidste år til at skabe en ny identitet for Statens Museum for Kunst i samarbejde med e-Types. Nu er vi klar til at tage fat på kommunikationen. Som kunstmuseum stiller vi krav til den kreative eksekvering, og vi synes, at Bitsch+Lundquist er dygtige til at omsætte strategi i enkle og intelligente kreative løsninger,” siger marketingansvarlig, Susanne Rydahl Heilberg:

Kampagnen omfatter annoncer, online og instore-aktiviteter. Målet er at få 1.500 nye medlemmer i løbet af det kommende år.

“Det er faktisk overraskende, hvor meget SMK har at byde på. Hvor Louisiana er mere folkelig og for mange handler om at spise en god frokost og nyde udsigten på terrassen, er der mere kunstnerisk indhold i SMK’s museumsklub. Derfor har vi baseret kampagnen på et løfte om, at du kan blive klogere på kunsten,” siger Søren Bitsch, der har været kreativt ansvarlig.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club