Af Peter Engholm, journalist
Steffen Hjaltelin. Foto: Presse/Hjaltelin Stahl.

Medstifteren af en landets største bureau-succeser siger nu farvel for at hellige sig sine store interesser, samfundsforhold og iværksættere.

Hjaltelin Stahl blev stiftet for næsten 20 år siden og har i mange år været blandt Danmarks største og mest prisvindende bureauer – og en af annoncørernes absolutte favoritter i den store Image-analyse.

I 2019 blev bureauet solgt til Accenture Interactive – nu Accenture Song. Sandsynligvis for 311.661.000 kr. Siden er bureauet vokset yderligere.

Steffen Hjaltelin har været med siden første dag og takker af den 31. maj.

”Bureauet har været en stor del af mit liv, og jeg har nydt hver eneste dag med kolleger og kunder. Det er heldigvis gået rigtig godt, og jeg er helt sikker på, at den nuværende ledelse kan gøre det endnu bedre. Accenture Song har vist sig at være den helt rigtige køber. Det er verdens største digitale bureau – de er utroligt dygtige og mulighederne er uendelige”.

Om sine egne fremtidsplaner siger Steffen Hjaltelin:

”Jeg er meget optaget af politik og samfundsforhold og sætter stor pris på mine roller som henholdsvis bestyrelsesformand i Plastic Change og bestyrelsesmedlem i Cepos. Politik og samfund vil jeg helt sikkert bruge mere tid på. Dertil har jeg et blødt punkt for ambitiøse iværksættere og vil gerne investere eller deltage i bestyrelsesarbejde´.

Det er en hel bog, der slutter
Medstifter af Hjaltelin Stahl, Nicolai Stahl, der nu opererer som creative chairman, siger om Steffen Hjaltelins exit:

“Det er ikke bare et kapitel, der slutter her, det er en hel bog. For os alle både en livshistorie og et reklame-eventyr. Steffen er uden sammenligning et af de dygtigste, klogeste og mest inspirerende mennesker, jeg nogensinde har mødt – et ganske skæbnesvangert møde for mig – og han vil være uendelig savnet i hverdagen. Så vemodigt ja, men også modigt og det bakker vi fuldt op om. Det har længe været hans drøm at forfølge interessen for politik og samfundsforhold, og det var nu eller aldrig for Steffen.


Fra venstre: Jens Peter Jensen (CEO), Nicolai Stahl (creative chairman), Lotte Jakobsen (pillar lead, communicate Nordic) og Steffen Hjaltelin.

Nicolai Stahl tilføjer:

“Vi holder heldigvis fast i hinanden privat, ellers ville det være uudholdeligt. Så selvom Steffen skifter genre, holder Lotte Jakobsen, Jens Peter Jensen og jeg fast i hinanden, og er i fuld gang med at skrive bind 2 af Hjaltelin Stahl-historien med Accenture Song. Og den er alt andet end uspændende, så det er med stor glæde, at vi klør på.”

Jonas Billing, administrerende direktør og leder af Accenture Song i Norden siger:

“Steffen har været en nøgleperson i den kreativitet og service som Accenture Song har ydet til sine kunder. Jeg ønsker ham alt det bedste i hans personlige og professionelle fremtid. I denne nye fase vil hele Accenture Song-teamet fortsætte med at arbejde i krydsfeltet mellem kreativitet, teknologi, data og industri for at hjælpe vores kunder med at genopfinde meningsfulde forbindelser og oplevelser og imødekomme virksomhedernes store vækstbehov”.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club