Martin Andersen tog i efteråret fra Carlsberg til AkzoNobel. Marketingchefen havde bl.a. haft ansvar for Carlsberg og lanceringen af Somersby, og hos AkzoNobel skal han – som Nordisk Kommerciel Direktør – opbygge en nordisk marketingorganisation.
Det er han således i fuld gang med, også på bureausiden, hvor AkzoNobel – kendt for bl.a. Sadolin, Pinotex og Nordsjö – er i forskellige stadier af bureauvalg.
“For nylig valgte vi Mediacom som nordisk mediabureau, og vi er godt inde i processen med at finde et above-the-line reklamebureau for Danmark, Sverige, Norge og Finland,” siger Martin Andersen.
Og midt i mellem disse to processer finder vi trade-bureauet, der dog er så tæt på målet som tænkes kan. Ét bureau er i finalen, så at sige.
“Jeg har mødt i alt seks bureauer – ikke til en mini-pitch, men møder, hvor vi diskuterede tingene igennem. Og jeg har valgt at gå videre med Unplugged. Her er bureauets opgave så at komme med et oplæg til en kampagne for de fire førnævnte markeder. Vi har købt kampagnen, og på den baggrund træffes en endelig beslutning. Det ser lovende ud, men der endnu ikke underskrevet kontrakt,” siger Martin Andersen.
AkzoNobel har tidligere brugt Scanad, Vizeum (Carat i Sverige) samt norske Red.