Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter et skidt 2008 er fynske Hedal Kruse Brohus tilbage i vækstsporet.

Vækst er godt. vil de fleste hævde. Men det kan også gå for stærkt, konstaterer man i den fynske udbyder af e-handelsløsninger og automatisk katalogproduktion, Hedal Kruse Brohus.

Efter en god udvikling igennem flere år tog virksomheden et dyk i 2008 – bl.a. som følge af nogle uprofitable projekter.

“Læren af det har været, at vi ikke skal trykke alt for hårdt på speederen, da risikoen bliver væsentligt større, når vi gør det. Vi tager i dag nye kunder ind efter “først til mølle”-princippet, fordi vi ikke ønsker en højere vækst, end vi har i øjeblikket – men den er heller ikke så skidt endda,” siger adm. dir. Lars Hedal.

Regnskabet viser et bruttoresultat på 10,86 mio. kr., hvilket er en vækst på næsten 70 pct. i forhold til 2008. Mens elv i forhold til 2007 er der tale om vækst – nemlig ca. 20 pct.

Resultat før skat blev på 2,6 mio. kr. hvilket er det bedste i virksomhedens historie og en markant forbedring i forhold til 2008, hvor der var et underskud på 2,3 mio. kr.

Samtidig melder virksomheden om yderligere fremgang i starten af 2010, hvor man nåede første halvårs budget på to måneder. Derfor har man oprustet og har udvidet staben fra 29 til 36 medarbejdere.

Lars Hedal tror på, at virksomheder i dag i højere og højere grad satser på online salgskanaler – som f.eks. supermarkedskæden SuperBest.

Den slog i slutningen af november 2009 dørene op til en ny onlinebutik med levering til døren og forventer at runde et par hundrede mio. kroner i årlig omsætning inden for nogle år.

Her leverede Hedal Kruse Brohus ikke kun softwareløsningen men fungerede også som udviklingspartner på hele projektet.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club