Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Datagraf er gået ned, men kæmper for at finde en løsning. Konkursen berører ikke DG Media.

Datagraf, der har aktiviteter i både Danmark, Norge og Sverige, er gået konkurs. Det fremgår af firmaets hjemmeside.

Konkursen blev erklæret i går, og der arbejdes på at finde en løsning, som forventes at falde på plads meget snart. Derfor kører alle aktiviteter på nær tryk og bogbind videre.

Alle igangværende opgaver holdes i luften, så produktionsaftalerne overholdes. Kunderne betjenes således fortsat, og de faste kontaktpersoner står til rådighed i enhver henseende. Der er således ikke grund til unødig uro,” skriver firmaet.

Samtidig understreges det, at alle øvrige selskaber i koncernen – herunder DG Media og DG Communications i Sverige og Norge – er uberørt af konkursen.

DG Media er et selskab, som varetager annoncesalg for mere end 100 fagblade og specialmagasiner samt udvikling af kommercielle internetløsninger og sponsorhvervning for en række foreninger og konferencearrangører.

Af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen fremgår det desuden, at Datagraf nu hedder Aktieselskabet af 26. januar 2012. Til gengæld er der d. 9. januar i år stiftet et nyt Datagraf sammen med en række binavne som f.eks. Datagraf Communications og Datagraf Press.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club