Succes for Tuborg Classic førte til forfremmelse af Brand Manager

Peter Engholm
25@mail.dk

Jeppe Boel, er flyttet fra Tuborg til et nyt job som Senior Brand Manager med marketingansvar for alt dét, der står Carlsberg på i Danmark.

Carlsberg skar til og strammede op før sommerferien. ”Fit for the future” blev manøvren kaldt, som dels fjernede 180 stillinger globalt set (heraf 75 i Danmark), dels medførte flere rokader.

I bryggeriets marketing har det givet nye muligheder – bl.a. for Jeppe Boel, der er tiltrådt som Senior Brand Manager for Carlsberg Brand-porteføljen i Danmark.

Det er et skridt op for Jeppe Boel, der før var en af to Brand Managers på Tuborg. Samtidig er udnævnelsen en anerkendelse af hans indsats på især Tuborg Classic.

”Sammen med Wibroe, Duckert & Partners har vi udviklet og lanceret The Original-platformen med Kurt Thyboe. Den er jeg stolt af, og Tuborg Classic er det ølmærke, der de seneste 20 måneder er vokset mest eksplosivt. Alene holdt op imod sidste år er brandets værdi vokset med over 20 pct.,” siger Jeppe Boel.

Disse resultater er ikke gået ubemærket hen. Internt i Carlsberg præsenteres Jeppe Boel – og hans nye opgaver – således:

”Han har leveret stærke resultater, specielt på Tuborg Classic, hvor vi kommer ud af 2014 med tre grønne elefanter og en positiv udvikling i brandets styrke hos forbrugerne. Jeppes erfaringer fra Tuborg-teamet er med til at sikre den rigtige udvikling af Carlsberg Pilsner og Carlsberg-porteføljen fremadrettet, som udover Carlsberg Pilsner indebærer ansvaret for Carlsberg Nordic, Carls, samt vores portefølje af luksusøl”.

Selv siger Jeppe Boel:

”Jeg får ansvar for alt dét, der står Carlsberg på herhjemme – hvilket primært kommer til at omfatte Pilsner og Nordic. Sidstnævnte er en kategori, der stille og roligt vokser – og vokser.”

Han tilføjer:


”Mere praktisk ligger der tre hovedopgaver foran mig: 1. At udrulle den internationale kommunikationsplatform i Danmark. Vi forbereder det i år og eksekverer næste år. 2. EM i Frankrig i 2016. Carlsberg sponserer både slutrunden og det danske fodboldlandshold. Så vi krydser fingre for, at holdet kvalificerer sig. 3. Lokalt i Danmark er vi også repræsenteret i fodbold, med FCK, OB og Brøndby som de tre største klubber. Disse sponsorater skal yderligere aktiveres.”

Jeppe Boel refererer til marketing director Simon Fibiger.

Hos Tuborg er Jeppe Boels afløser som Brand Manager endnu ikke fundet. Her er Malin Gardeström i forvejen Brand Manager for Grøn Tuborg, mens Jeppe Boel var Brand Manager for primært Classic, Julebryg og Påskebryg.