Superbest QR event skal pirre nysgerrigheden

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Superbest har klistret to metrostationer til med varer med QR-koder. Men der er ingen priser på. App’en er udviklet af Hedal, Kruse Brohus.

Superbest har indtaget Frederiksberg og Nørreports metrostationer med kæmpestore outdoor plakater fyldt med supermarkedets varer med tilhørende QR-koder.

Med QR-koderne kan man købe de forskellige produkter hos Superbest direkte over mobilen og få dem leveret til døren.

Men det første der slår én, når man kigger hen over alle plakaterne, er, at der ikke er priser på varerne.

Men det er der en forklaring på. Det er nemlig ikke nødvendigt at stå på metrostationen og scanne QR-koderne for at handle ind på mobilen, det kan ligeså godt gøres alle andre steder via en app.

Plakaterne på metrostationerne er sat op for at pirre folks nysgerrighed, siger bestyrelsesformand for Superbest online, Gotfred Christiansen:

“Det er en isbryder. Det skal pirre folks nysgerrighed og få dem til at handle dagligvarer på mobilen”.

Allerede i august var Superbest ude med app’en, der gør det muligt at handle varer via mobilen. App’en blev udviklet af Hedal, Kruse Brohus, men siden er den blevet videreudviklet, så det nu er muligt at scanne ikke blot QR-koder, men også stregkoder:

“Vi udviklede app’en til Superbest sidste år og den blev lanceret i august måned. Den er senere blevet videreudviklet, så man også kan scanne varer ind. Ikke blot via QR-koder, som her på metrostationen, men også direkte på den enkelte vares stregkode. Så har man en liter mælk liggende i køleskabet kan man scanne stregkoden på mælken og dermed bestille mere mælk”, fortæller adm.dir. Lars Hedal.

App’en er en af tre nominerede i kategorien ‘Mobil e-handel & services’ til FDIHs E-handelsprisen 2012.

Ifølge Gotfred Christiansen er der ikke planer om yderligere markedsføring for at støtte op omkring mobilhandlen.

“Vi har ingen videre planer. Nu kører kampagnen i tre måneder på de to metrostationer og så vurderer vi effekten. Der er mulighed for at vi lave mere af samme type aktivitet, men vi har ikke planer om nogen anden form for markedsføring”.

Den mobile handel udgør allerede nu 10 procent af Superbests online omsætning, fortæller Godtfred Christiansen til Bureaubiz.