https://www.youtube.com/watch?v=cLp3qGwr_Ic
“Mmm … jeg synes, den smager lækkert!”
Forældres ros kender tydeligvis ingen grænser – ikke engang, når poderne har kommet levertran i chokoladekagen og hvidløg og gorgonzola i kanelsneglene.
SuperBrugsen kickstarter efterårsferien med en kampagne, der fokuserer på familiernes udtalte hjemmebag – med afsæt i at udsætte en håndfuld sagesløse forældre for tvivlsomt bagværk.
Bureauet på kampagnen er Konstellation & Republica, og kreativ direktør Claire McNally siger om den nye film;
”Mange familier bager ekstra meget sammen i efterårsferien, og derfor ville vi undersøge, hvordan forældre ville reagere, hvis deres søde og storsmilende børn pludselig serverede dem noget, der måske ikke lige faldt i deres smag.”
Det er ikke første gang, at SuperBrugsens markedsføring har børn i centrum: Blandt andet skulle en flok sultne små i sensommerens reklamefilm udvikle smagsløgene ved at lege med maden, og i foråret ledsagede en babyscanner ved kassen i et københavnsk supermarked lanceringen af en ny babypakke.
Efterårets bagekampagne opfordrer børn og forældre til at lægge vejen forbi SuperBrugsen og få et opskrifthæfte og – hvis de er Coop-medlemmer – en pakke økologisk gær.
”Med alt, vi gør, skal vi vise, at der er en forskel mellem SuperBrugsen og andre supermarkeder. Denne film er endnu et eksempel på, hvordan man kan kombinere taktiske og kundestrømsskabende tiltag med branding,” mener SuperBrugsens marketingchef Martin Dalsgaard.