SuperBrugsen har valgt nyt lead-bureau

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Kæden har fået en ny platform og er i luften med nye film – skabt af et bureau som samtidig er blevet udpeget som lead-bureau.

Udmeldingerne var lidt tilbageholdende tidligere i år. SuperBrugsen havde bedt Republica og kædens hidtidige bureau, Ocean Agency, om bud på et projekt.

Resultatet blev, at Republica vandt, og såvidt Bureaubiz erfarer, så var glæden hos Republica større end man umiddelbart skulle tro, et projekt kunne udløse.

Nu kommer så forklaringen.

SuperBrugsen har med to nye film og en række handlinger lanceret sin nye platform: Der er forskel.

Det er det projekt, som Republica har stået bag, og nu er det ikke mere et projekt. Republica er valgt som Superbrugsens nye leadbureau med ansvar for strategi, den overordnede kommunikationsplatform samt store dele af den taktiske kommunikation.

Ocean beholder nogle taktiske opgaver, men må altså sige farvel til rollen som lead-bureau.

”Vi havde behov for at bygge videre på alt det gode, vi gør i forvejen, og derfor var det nærliggende at bede vores eksisterende bureauer byde ind. Og der var forskel. Republica leverede overbevisende på et meget højt strategisk og kreativt niveau. Og vi glæder os nu til at søsætte en spændende kampagne i samarbejde med Republica,” siger marketingchef Martin Dalsgaard.

Susanne Lund skiftede i starten af dette år et job som strategi-direktør ud med et som adm. dir. Republica. Her erstattede hun Kenneth Pedersen, der er blevet adm. dir. for SuperBrugsen. Susanne Lund er selvsagt temmelig glad for den nye kunde.

”SuperBrugsen er en fantastisk detailkæde, der ikke er bange for at tænke nyt, men samtidig har begge ben solidt plantet i de danske lokalsamfund. Vi glæder os meget til at stå i spidsen for SuperBrugsens kommende kommunikation,” siger Susanne Lund.