SuperBrugsen vælger nystartet bureau til social kampagne

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Mens Advice og Ocean har fået store Coop-projekter, så er et lille produktionsselskab stiftet i år gået i gang med en social media-kampagne for SuperBrugsen.

Coop valgte i sidste uge Advice til sin store kampagne for sit udvidede medlemsprogram, og Ocean Agency fik føjet Coop Bank på sin kundeliste, der i forvejen rummer SuperBrugsen, Coop på koncern-niveau og Änglamark-mærket.

”Men vent – du får mere end dét,” som de siger i TV-shoppen, for Coop – i form af SuperBrugsen – har valgt endnu en samarbejdspartner. Til en social media-kampagne.

Det drejer sig om Charles&Raven, og hvis det ikke lige ringer nogen klokke, så er det fair nok, for det et ungt og lille produktionsselskab, stiftet i begyndelsen af året af Stine Charles og Pernille Ravn.

Og den direkte vej til SuperBrugsen gik via dét, kæden tror på:

”Fællesskab – også det lokale – er gennemgående tema hos SuperBrugsen. Og vi fik ideen om at tage rundt og skildre, hvad fællesskab betyder for folk. I alt syv forskellige stunder, syv helt forskellige mennesker, spredt ud over landet, der både fortæller og viser, hvad fællesskab er for dem,” siger Stine Charles.

SuperBrugsen præsenterer filmene á to min. og napper de sidste sekunder ved at informere om, at SuperBrugsen er ”Hele Danmarks lokale madbutik” – derudover nævnes eller vises kæden ikke i filmene.

”Hovedpersonerne tager i SuperBrugsen og handler. Men det er fællesskabet og det reelle arrangement, vi viser. Vores mission er at fortælle gode historier, der kan leve på digitale medier, og det er præcis, hvad vi vil gøre for Super Brugsen,” siger Stine Charles.

Der er hverken overraskelser, nedstyrtende ambolte eller anden humor – men derimod eftertænksomhed. Er det levedygtigt?

”Vi bruger vores sunde fornuft, når vi laver filmene. Der er intet opstillet, andet end at der går en fotograf rundt, og filmen taler direkte til folk,” siger Stine Charles.

Idé og produktion af SuperBrugsen-filmene er lavet i samarbejde med det kreative makkerpar NeyeFalgren – Sune Neye og Michael Falgren.

Første film i serien er Ottos fødselsdag, som hans mor, bloggeren Sneglcille, holder.