Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

New media-bureauet Attention8 får kapital fra det veletablerede Aros Kommunikation. Det skal sikre det forretningstrategiske fokus. Ambitionen er at opnå vækst midt i en krisetid.

Det startede med et skoleprojekt, som var så godt, at censor straks hyrede Søren Thomsen på 26 og Jesper Brink på 32 år til deres første store kampagne.

Det blev så til bureauet Attention8, der har kontor centralt i Århus. Men som mange andre iværksættere har de fokuseret på det, de er gode til, nemlig at udvikle websites, cms-system, webbannere og videoløsninger. Arbejdet med at drive forretningen har været overladt til venstre hånd, og det skal en ny alliance råde bod på. Veletablerede Aros Kommunikation har købt sig ind i new media bureauet.

“Det er vanskeligt for os både at være muldvarper og helikopterpiloter. Vi har hele tiden fokus på næste opgave og bruger sjældent tid på turen op i helikopteren, hvor vi kan se, hvordan forretningen går”, fortæller Søren Thomsen, der er ansvarlig for salg og kundekontakt. Han fortsætter:

“Derfor har vi valgt at invitere Aros Kommunikation ind som partner i vores virksomhed. De har en erfaring og ekspertise inden for strategi og forretning, som vi kan drage stor nytte af”.

Attention8’s kunder er hovedsageligt reklame­bureauer, men kundelisten tæller også navne som Aagaard Smykker og Grundfos.

Hos den nye medejer siger kontaktdirektør John Aarsøe:

“Vi har i flere år brugt Attention8 til at udføre den elektroniske markedsføring for vores kunder, så vi kender hinanden. De har nogle kompetencer inden for nye medier, som vi ikke selv har, og derfor har vi allieret os med dem”.

Han understreger, at man kun har overtaget en mindre del af virksomheden, for at “de kan bevare deres entreprenørånd og glæden ved at se deres egen virksomhed vokse”.

“Vores omsætning i år til dato er på højde med hele sidste år – trods krisen. Aros’ lyst til at investere i os forstærker vores egen tro på vores foretagende og troen på, at vi kan vokse”, siger Jesper Brink.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club