Den svenske bank, Nordnet, går i dag i luften med en ny kampagne, der også rammer det danske marked. Der er tale om et nyt nordisk kommunikationskoncept, hvor man vil markedsføre sig på transparens.
“Netop høj grad af transparens har vi i årevis oplevet at vores kunder værdsætter, og vi vil i forbindelse med introduktionen af det nye koncept i endnu højere grad inddrage kunderne i processen med at blive mere og mere transparente. Vi har også netop gennemført en undersøgelse blandt danskerne, som viser, at høj grad af transparens i bankerne generelt efterspørges,” fortæller Max Gandrup, der er Country Manager i Danmark.
Konceptet er udviklet af det svenske bureau, Fortune, og kampagnen rummer en række forskellige aktiviteter. heriblandt reklamefilm, hvor instruktøren er svenske Joakim Thörn. Filmene bygger på en skuespiller, der åben fortæller, at han er blevet hyret til at formidle det positive budskab om Nordnet. Rollen spilles af reklameskuespilleren Danny Fehsenfeld fra USA.
De to første film er herunder.
https://www.youtube.com/watch?v=ANtM1vCiQ_E
https://www.youtube.com/watch?v=JhQecx5j4WA