Svensk rejsebureau bruger DBU til dansk offensiv

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Bureauet er svensk og specialiseret i sportsrejser. Det er nu blevet en af DBUs officielle partnere.

DBU kunne i sidste uge offentliggøre tre nye partner-aftaler. Dels med bilmærket Hyundai og dels i form af en forlængelse af aftalen med optikerkæden Thiele.

Og så den tredje – det svenske rejsebureau LA Travel, der skal være med til at videreudvikle og udvide konceptet i tæt samarbejde med DBU frem mod EM i Frankrig i 2016. Men for LA Travel vil samarbejdet samtidig indebære en offensiv på det danske marked.

LA Travel er helt nye i Danmark. Det er et rejsebureau, der er specialiseret i fanrejser, og det er markedets førende i Sverige.

”DBU er for os den oplagte samarbejdspartner. Vi har igennem en årrække udviklet og arrangeret rejsekoncepter og slutrundecamps for tusindvis af fodboldfans – og det er den erfaring vi i kombination med DBU’s ambitiøse fanstrategi vil omdanne til gode fodboldoplevelser for alle de danske fans,” siger direktør i LA Travel, Christian Aulin.

Helt konkret er samarbejdet sparket i gang med danske fanbusser fra hele landet til hjemmekampen mod Serbien den 13. juni 2015 ligesom LA Travel og DBU i fælleskab har skabt et dansk fanhotel til U21 EM i Prag til sommer.

På lidt længere sigt arbejdes der med planer om et stort fan-arrangement i forbindelse med EM-slutrunden næste år.

Men for LA Travel varsler partnerskabet som nævnt en bredere offensiv på det danske marked, hvor man i højere grad vil markedsføre sportsrejser igennem hele året. Selskabet er f.eks. repræsentant for en række store klubber – som f.eks. Manchester United, Arsenal og Liverpool.

“Vi kan både arrangere grupperejser og individuelle rejser, og som IATA-bureau kan vi håndtere hele pakken incl. billetterne til kampene. Vi har desuden store erfaringer med den praktiske gennemførelse – f.eks. i forbindelse med de mange flytninger, der sker af kampe i England, som kan være en udfordring,” siger Christian Aulin og fortsætter:

“Vi har hele produktions-apparatet til at håndtere det og erfaringerne med at gøre det, og selvom vores udgangspunkt er Sverige, så kan det let bruges på det danske marked. Vi har igennem årene solgt rejser i Danmark, men potentialet er meget større, og derfor har vi nu også en repræsentant i Danmark.”

Christian Aulin fortæller videre, at LA Travel i Sverige også har arbejdet med nationale kampe og det at skabe oplevelser for fansene – noget som man nu også vil involvere sig i på det danske marked.

”For DBU har det været vigtigt at indgå samarbejdsaftaler, der har stor værdi for alle dem, som er en del af fodbolden – både på og uden for banen, om det er på hjemme- eller udebane. Vi arbejder hele tiden på at udvikle og sikre den bedste fodboldoplevelse for alle – og det er jeg ikke i tvivl om at vores nye partnere er med til at levere i samarbejde med os,” siger DBU’s kommercielle direktør, Katja Moesgaard.