Det sydamerikanske e-handelsbureau Vtex åbner kontor i Danmark.
Målet for Vtex er at gøre danske online-virksomheder mere succesfulde på udenlandske markeder.
”Dansk e-handel har et kæmpe uudnyttet potentiale – både lokalt og på tværs af grænser. 25% af alle handler i Danmark foregår i dag på tværs af grænser, men det er primært danskerne, der handler udenlandsk. Vi mener, at danske e-handlende derfor bør tænke langt bredere end Skandinavien for at overleve i fremtidens hårde konkurrence”, siger CEO Mariano Faria, der har stiftet bureauet.
Ifølge Mariano Faria halter dansk e-handel udover manglen på eksport også på butikkernes evne til at konvertere besøgende til kunder. Han mener, at man med få ændringer kan øge konverteringsraten med 25% – på sigt med det dobbelte.
VTEX, der er tilstede i knap 100 lande, udbyder eCommerce, og virksomhedens cloudbaserede platform bruges af virksomheder som Sony, Coca-Cola, Danone og Walmart.